BASIN AÇIKLAMALARI VE DUYURULAR

11 Kasım 2010 Perşembe

BODRUM EĞİTİM SEN BASIN AÇIKLAMASI

02.11.2010 tarihinde Gündoğan Fahriye Ilıcak Endüstri Meslek Lisesi’de öğrencilerden zorla fotoğraf parası alınmak istenmiştir. Müdür yardımcıları Gültekin Yıldız ve Erdal Dağ, 12 C-D sınıfına girerek para getirmeyen öğrencileri sınıfta bırakmakla tehdit etmişlerdir. Hakaret ve küfürle öğrencilerin üzerine yürümüşlerdir. Serkan Ergürbüz, Erdi Kurtçu, Gökhan Özkargın adlı öğrencilerin cüzdanlarından zorla 5’er lira fotoğraf parası almışlardır. Öğrenciler yemek paralarını müdür yardımcılarına vermek istememiştir. Zorla cüzdanları ellerinden alınan öğrenciler bu duruma isyan etmiştir. Serkan Ergürbüz ve Erdal Kurtçu adlı öğrenciler hem Savcılığa, hem Kaymakamlığa suç duyurusunda bulunmuşlardır.

Bodrum Eğitim Sen olarak bu olayı kınıyoruz. Okullarımızda değişik adlar altında para toplanmaktadır. Öğrenci ve velilerimiz okullarda para toplanmasını istememektedir. Sendikamız paralı eğitime olduğu gibi, okullarda para toplanmasına da karşıdır.

Ekonomik sıkıntı içinde öğretim yapmaya çalışan öğrencilerimiz, okula verecek para bulamadıkları için idareci ve öğretmenlerinden kötü muamele görmemelidir.

Bodrum’da keyfi okul yönetimi anlayışı, öğretmenlerimizi olduğu kadar öğrenci ve velilerimizi de rahatsız etmektedir. İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü, okul müdürlerini uyarmalıdır. Okullar müdürlerin çiftliği değildir. Okul müdürleri yönetmeliklere uygun hareket etmelidir.

Birçok okulumuz, müdürlerin, müdür yardımcılarının keyfi uygulamaları nedeniyle huzurlu çalışma ortamından yoksundur. Bunun sorumlusu, bu okulları yöneten müdürleri koruyanlardır.

Okul müdürlerini, keyfi uygulamalardan vazgeçmeleri için bir kez daha uyarıyoruz.

Bodrum Eğitim Sen, Bodrum’da yaşanan eğitim sorunlarının takipçisidir. Eğitim Sen, ilçemizde yaşanan eğitim sorunlarına karşı gösterdiği duyarlılığı sürdürmeye devam edecektir.06.11.2010

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

GÜNCEL EĞİTİM MANŞETLERİ